Türkiye İş Bankası Fotoğraf Heykel Müzesi, ikinci vadeli standı “Tat ve Sanat: Lezzetli Resimler” ile sanatseverleri görsel bir şölenin yanı sıra lezzetli bir seyahate çıkarıyor. Stant, tabiatın rahmetinden sofralarımızın zenginliğine uzanan bir yelpazede yeme-içme kültürünün sanata yansımalarını ele alıyor. İstiklal Caddesi üzerindeki tarihi Boudouy Apartmanı’nda yer alan müzede ziyarete açılan stant Osman Hamdi Bey’den Şeker Ahmed Paşa’ya, Selahattin Teoman’dan Cevat Dereli’ye, Hikmet Onat’tan Hasan Vecih Bereketoğlu’na kadar uzanan geniş bir yelpazede 90 sanatkarın 200’ü aşkın yapıtını bir ortaya getiriyor. Türkiye İş Bankası Sanat Yapıtları Koleksiyonu’nun yanı sıra kıymetli koleksiyonerler ve kurumlardan ödünç alınan yapıtlarla zenginleşen stant, izleyicilere hem tarihî bir perspektif hem de aktüel bir bakış açısı sunuyor.
Hasan Vecih Bereketoğlu, “Natürmort – Toprak Tencere”
Her kısımda rahmet var
Prof. Dr. Gül İrepoğlu küratörlüğünde PATTU Mimarlık tarafından tasarlanan stant altı başka kısım hâlinde müzenin üçüncü ve ikinci katlarına yayılan tematik bir düzenlemeyle sunuluyor. “Cömert Doğa” bölümünde tarlaların, bağların ve bahçelerin rahmetiyle insan emeğinin ahengi resmedilirken “Doğa Tadında Renklerle” bölümünde meyvelerin, çiçeklerin ve sebzelerin canlı renklerle bezeli natürmortları göz dolduruyor. “Ürünler Sunulurken”de pazarların ve dükkânların hareketli atmosferi, “Denizden Çıkan Nimet” kısmında balık ve balıkçı temalı eserler ön plana çıkıyor. “Yemek İçin Emek” bölümü mutfak ve yemek hazırlıklarının sanatsal yorumlarını sunarken Orhan Veli’nin dizesinden ismini alan “Cânân ki Degüstasyon’a Gelmez” kısmı ise kahvehanelerden lokantalara, sofra kültürünün farklı yerlerdeki yansımalarını sergiliyor. Müzenin büyük beğeniyle karşılanan birinci vadeli standı “İstanbul’un Resmi”nde olduğu üzere bu stanttaki yapıtlara de edebiyatımızın usta isimlerinden şiirler ve alıntılar eşlik ediyor.